Putini dintre noi realizeaza ca trecutul nu inseamna istorie, aceasta fiind doar partea cunoscuta a trecutului ce se bazeaza pe arhive si arheologie. Prin arhivare s-au clasat si s-au conservat dovezi importante ale trecutului istoric. Primele forme de arhiva pe teritoriul Romaniei ce au fost descoperite sunt tablitele de lut sau cerate din epoca romana.
Arhivarea in termeni moderni poate fi numita si un sistem de management al documentelor, iar legislatia actuala din tara noastra obliga companiile prin Legea arhivelor (16/1996), cat si prin Codul Fiscal sa-si pastreze documentele pentru perioade de peste 50 de ani. De exemplu, cartile de munca, statele de plata si dosarele de personal trebuie sa fie pastrate timp de 50 – 70 ani, titlurile de proprietate si autorizatiile de constructie se pastreaza 100 de ani. Pe lista documentelor ce trebuie pastrate intra si: faxuri, scrisori, notificari, cereri, ce se pastreaza pe o perioada de 2 ani, iar pentru bordero-uri, inventare, registre de evidenta, perioada de pastrare poate varia.
Fiecare companie trebuie isi organizeze fluxul de informatii, sa-si faca un nomenclator pentru documente si sa stabileasca timpul pastrarii lor, in functie de propriile criterii si in conformitate cu Legea Arhivelor Nationale, care este forul avizat in aprobarea nomenclatorului, arhiva fiind o gestiune pentru care se raspunde penal.
O solutie pentru lipsa spatiului in scopul depozitarii actelor o aduc firmele specializate in arhivarea fizica a documentelor.
O astfel de firma este si Tipocart din Bucuresti ce raspunde celor mai exigente cereri in domeniul serviciilor de arhivare. Tipocart beneficiaza de o promovare solida online pe platforma 2biz.ro unde veti gasi mai detaliat informatii legate de serviciile companiei.
Arhivarea este executata de personal calificat, cu o vasta experienta in acest domeniu. Printre serviciile de arhivare se numara: legatorie, arhivare pentru proiecte de diploma, proiecte de doctorat, mape de birou sau cataloage, ordonarea si inventarierea dosarelor, selectionarea si asezarea in raft pe domenii de activitate.